Dag 5 reisdag van Milwaukee naar Minneapolis

6 april 2019 - Minneapolis, Minnesota, Verenigde Staten

Vandaag was weer een heerlijke reisdag.

Er gaat niets boven wakker worden en weten dat je de hele dag lekker mag sturen en avonturen. De reis ging van Milwaukee naar Minneapolis een rit van zo'n 6 uur. De ochtend verliep rustig. Nog even de mail, app en het weer checken terwijl we een kopje koffie drinken en ons langzaamaan gereed maken. Stroom en water afkoppelen, tank leeg laten lopen. Rondje om de camper en afscheid nemen van Karen de Private Investigator die naast ons op de RV parkeerplaats stond. Ja een heuze P.I., zomaar midden op een camping in Milwaukee. Niet dat we er spannende verhalen hebben gehoord helaas. Het gaat toch vooral over camperen en het weer. Waar kom je vandaan en wat doe je. Maar het maakt het er niet minder leuk om. Dat is het mooie van reizen van stad naar stad. Elke stad heeft iets nieuws, nieuwe cultuur, nieuwe dingen om te gaan bekijken maar vooral nieuwe mensen. En iedereen op de camping maakt nu eenmaal graag een praatje met zijn buren, weet je ook gelijk wat voor vlees je in de kuip hebt. Daarin verschillen mensen niet. Of ze nu uit Nederland, Amerika, Zanzibar of Hoorn komen, je wilt altijd even weten wie zijn nou die buren. We zwaaien naar Karen, en ik druk nog even op de toeter. Tot ziens Milwaukee. Bedankt.

Nog 1 laatste foto die ik jullie niet wil onthouden uit Milwaukee. Dit is toch wel de meest fantastische naam voor een herberg die je maar kunt bedenken.

Walk-her-inn

We rijden de stad Milwaukee uit en ik zie de skyline langzaam verdwijnen in de spiegels. Die deze keer nog gewoon vast zaten. We hebben 300+ mijl (550 KM) voor de boeg. Eindelijk een echte rit. En als inmiddels ervaren roadtrippers mag ik wel zeggen, stond de playlist klaar. Mountain Dew in de cupholder, en versnaperingen binnen handbereik. Minneapolis here we come.

De rit was een leuke en geeft ons de voorpret van wat er komen gaat. Vandaag waren het nog geen bergen zoals we die in de Rockies gaan zien maar de eerste serieuze glooiingen hebben ons zeker lekker gemaakt. Het is nog koud hier, 44°F (7°C) overdag en 30°F (1°C) in de nacht. Maar met de zon door de wolken voelt het zeker niet zo aan. En omdat we nu nog noordelijker gaan zal dat nog even zo blijven. Rond 14:30 local time passeren we de staatsgrens. We kunnen weer een staat toevoegen aan onze lijst, 15 staten gehad tot nu toe. Voor de persoon die weet welke 15 dat zijn, houden we een plekje over voor de volgende roadtrip USA west coast......

Minnesota State Line

En wat het weer aangaat die kou is er echt nog wel. De sneeuw ligt hier en daar nog langs de wegen. Op de boeren erven staan de sneeuwscooters en sneeuwschuivers nog gewoon buiten. Alsof ze denken dat het weer gaat sneeuwen morgen? Het is dan ook de koudste en langste winter in noordelijk Amerika sinds de laatste 10 jaar. En dat is ook het onderwerp van gesprek bij elk pompstation, winkeltje of restaurant waar we komen.

Veldsneeuw

Gletsjers

Het maakt het er niet minder leuk om. De kou is voor Suus natuurlijk niet het allerbeste dat er is. Maar ze slaat zich er goed doorheen. Ik ben trots op haar! Mede door het weer hebben we besloten om de reis iets aan te passen en in plaats van nog noordelijker te gaan naar North Dakota zoals gepland, gaan we zondagmiddag met een rotgang naar het zuiden. We hebben in Sioux City een camping gereserveerd. We gaan dan binnen 1 dag van 7°C naar 21°C. Maar eerst gaan we in Minneapolis City naar het grootste winkelcentrum van Amerika. The Mall of America, 230.000 m² aan winkels meer dan 520!!! Je kan m maar op je bucketlist hebben aangevinkt, toch?

Oh ja, en voor Rick. Ze kan het nog steeds hoor "boom'o'photofilie"..... :)

1. Lize:
    6 april 2019
    Hahaha, uit Zanzibar? Ik vind 'm leuk 👍😁
    En brrr... Koud hoor daar met die sneeuw nog in beeld. Wel mooie plaatjes!
  2. Jill Beithon:
    7 april 2019
    It was so wonderful to meet you both today! I look forward to our continued friendship!
    Jill Schoonhoven Beithon
  3. Suus:
    8 april 2019
    We absolutely will dear Jill!! ❤️ Hope to see you soon in my hometown, I would love to show you around 😘